maandag 16 november 2009

Land van Maas en Waal

Vandaag stond er een rit met Herman de Ridder op het programma. Wij zouden aan de voor mij nog redelijk onbekende zuidkant van de Waal een ritje maken. Herman wist wel een mooi rondje. Nou heb ik vrijwel altijd wel zin in zo'n rit maar toen ik vanochtend opstond wilde ik eigenlijk meteen weer naar bed. De avond ervoor had ik met Tessa, mijn vrouw, gegeten in Restaurant "de Vuursche" op de Lage Vuursche. Het restaurant wordt beheerd door een vriend van ons en hij zou ons eens lekker verrassen. Dat hebben we geweten: ganzenlever, bloedworst, gamba's, hazenrug en nog veel meer exclusieve lekkernijen en alles ging vergezeld met grote glazen wijn. En dat terwijl wij normaal minimaal vlees eten. Ik zal het verder kort houden: het was heerlijk maar we zaten propvol en hadden ietsjes teveel wijn op. Aanrader trouwens, geweldig goed restaurant met koninklijke uitstraling terwijl Jan en alleman welkom is. Om half 9 zat ik dus op de fiets en ik merkte dat nog niet alle alcohol uit mijn lijf was en boven de 30 kwamen alle wildsmaken weer omhoog. Om 9 uur ontmoette ik Herman op de Zaltbommelse brug met z'n Quest. We reden door de smalle straatjes van Zaltbommel naar de Dijk en gingen daarna richting Brakel en slot Loevestein. Na 2 km zag Herman op buienradar (wat een luxe!) dat er een flinke bui aankwam. Dakje erop en verder. Maar het ging voor geen meter. Als ik boven de 30 kwam kwamen er golven van misselijkheid omhoog. Na 20 kilometr heb ik maar opgebiecht wat er gebeurd was en dat het vandaag echt niks zou worden. Het weer werd er ook niet beter op en we besloten er maar een kort rondje van 40 km van te maken en bij Herman op te drogen en lekker koffie te drinken. Paar foto's:








De schuur van Herman met 3 verschillende velomobielen. Leuk voor het ligfietskwartet ;-)




Stom trouwens..ik zie nu dat ik mijn wieldoekje links vergeten ben te monteren. Ik leg hem altijd aan dat wiel op slot. Ik denk dat nij een velomobiel met open wielkast nog best wat snelheid scheelt. Wie weet had ik Herman dan best bij kunnen houden (niet dus).

Geen opmerkingen: