donderdag 5 november 2009

tochtje waal

Zondag maar eens een tochtje over de waaldijk. Perfecte weg voor een velomobiel. Altijd wind, weinig of geen zijwegen, mooie vergezichten en weinig verkeer. Mijn strada rijdt echt heerlijk! Wat een comfort geven die dikke banden. En de stoel zit comfortabel. Ik heb de stoel een cm omhoog gezet en maximaal naar achteren. Ik kan nu het schuim op de bult gebruiken als hoofdsteun. Verder moet ik altijd lachen om die claxon... bekenden en onbekenden die mij groeten groet ik altijd terug met een korte druk op de claxon. Wat ik wel merk is dat mijn hoge topsnelheid van de Quest verdwenen is. Tot 35 per uur merk ik geen verschil. Als ik dan echt kracht ga zetten en hogere vermogens ga trappen ben ik gewend om 47 af te lezen op mijn teller. 40 staat er dan. Ook prima hoor.. ik wist het toen ik deze fiets bestelde. Ymte vertelde me dat de strada ongeveer 8 % minder snel gaat. Lag mijn top op 52 bij de Quest, dan ga ik met de strada 46. Ben benieuwd ! Verder mis ik mijn ruitje, ofwel windscherm. Leuk testje om het effect te zien is om je hand zoals op de foto op de rand van het gat te leggen:





Wat ik direct merk is minder herrie rond mijn hoofd en ik vermoed een betere aerodynamica. Minder wind in je gezicht is prettig dus ik ga weer aan de gang met een ruitje! Nog wat plaatjes:


Navigatie, telefoon en I-pod gewoon weer met klittenband. Wat zou je tobben ??



Mooie lucht en fiets:



2 opmerkingen:

Guilhem zei

Hey, there's a daemon in your Strada !!!
http://www.servimg.com/image_preview.php?i=50&u=11769482

simply red zei

No, that is a picture of me.
Thank you for your compliment ;-)

Paul