zaterdag 10 april 2010

Joe's Super Sealant



Gisteren reed ik de laatste 20 kilometer niet zo heel lekker meer. Dat mag natuurlijk, na 120 km gereden te hebben en de wind niet meer mee. Ik had al eens geknepen in mijn voorbanden maar die voelden prima hard aan. Vanochtend maar eens kijken naar de druk in mijn achterband en wat bleek: zeker een bar uit mijn Perfect Moiree 54. Tijd om de achterband (voor het eerst) maar eens los te halen en te checken hoe de binnenband eruit ziet. Wat blijkt: een scherp stuk glas door de buitenband heen heeft een gat geprikt in de binnenband en is weer netjes gevuld met Racing Sealant. Alleen een bar bijpompen zou voldoende zijn, maar toch maar een plakker erop voor de zekerheid. Het blauwe velglint van het 559 wiel ziet er trouwens wel mooi uit. Dekt alles veel beter af dan het rubberen lintje van het voorwiel . Deze heb ik al vervangen maar het lint om het achterwiel laat ik zitten.
Op de foto is goed te zien hoe Joe te werk gaat. Thanks mate !

Ps: Het kleine gaatje in de witte vulling is ontstaan tijdens het schuren (voor een duidelijke foto). Flink op druk en in een emmer water was het gat potdicht.

Geen opmerkingen: