zaterdag 18 december 2010

sneeuwrit















Vanochtend was het plan om het Herman een tochtje te maken maar om half tien ging mijn telefoon af: sms: piep piep ; de straten zijn hier te wit, dat wordt niks deze keer. Ik keek naar buiten en zag dat er vannacht geen extra sneeuw in Tricht gevallen was dus... vanmiddag maar een ritje. Eerst maar wat taart halen voor mijn 2 jongste kinderen. Ze zijn beiden komende week jarig en morgen is het groot feest ! Na het shoppen (helaas met de auto, dat kan echt niet anders met taart) om half 3 in de strada en het werd een heerlijke rit. Mijn marathon plus had ik weer vervangen door een racer maar halverwege de rit zakte mijn snelheid weer behoorlijk terug. Het zal wel de dikke koude lucht zijn en het kleverige wegdek dacht ik. Gewoon doorstoempen. In Tiel een sanitaire stop en even een kneep in de banden: mijn rechtervoorband stond halfleeg (of halfvol zo u wilt). Dat verklaart meer. Oppompen tot 7,5 bar en ik zat weer makkelijk boven de 30 per uur. Ik was al even bang dat mijn bandenwissel van gister voor niks was. Nu thuis staat mijn "lekke" band nog op dezelfde druk, super joe's sealant is echt goed spul (15 euro nu voor een halve liter bij featherbikes.nl)

Geen opmerkingen: