zondag 12 december 2010

supernova en vizier part two


Mijn mooie supernova lamp had een iets te diefstalgevoelig beugeltje. Met hulp van mijn schoonvader heb ik nu deze beugel bevestigd; ik kan de lamp nu heel makkelijk loshalen en in mijn zak steken. De reservezaklamp die ik altijd meenam heb ik nu ook niet meer nodig, genoeg zaklicht aan boord nu. De lamp had ik willen aansluiten op mijn reserve 6 volt accu die ik op de rechter wielkast zou bevestigen. Echter, ik las in de gebruiksaanwijzing steeds iets over een 5 volt accu met usb-aansluiting. Dus nog maar eens contact gezocht met Hans van Vught van Elan. Vervelend om te zeggen maar sinds hij zijn geld ontvangen heeft komt er geen zinnig woord meer uit zijn mond. Natuurlijk kun je de accu op de lamp op de 6 V accu aansluiten was zijn enige reactie. Zeker weten, welk kabeltje heb ik nodig...geen reactie. Dan maar de vraag opsturen naar Supernova in Duitsland. Daar kreeg ik wel beleefd antwoord zoals het hoort. Bedankt voor uw interesse en zo en fijn dat de lamp goed bevalt. En belangrijk: de lamp is alleen aan te sluiten op een 5 Volts externe accu. Met een link naar een internetwinkel waar ik een mooie 5 voltsaccu kan kopen...met usb-aansluiting. Wat er gebeurt als ik de lamp op mijn 6 volts accu ga aanluiten weet ik niet en wil mijnheer van Vught ook niet zeggen maar het is wel 20 % meer dus wie weet brandt er iets door. Elan gaat aan mij niks meer verdienen, dat weet ik wel.
Vandaag in de namiddag een rit door de alweer koude winterlucht gemaakt. Het vizier houdt het prima. Na een uur een condenstestje gedaan: kwartiertje +40 per uur rijden, brug op en boven op de brug stilstaan en kijken of het vizier beslaat. De linkerbovenhoek slaat wat aan, verder blijft alles zoals op de foto: helder. Voorlopig nog maar geen deflector dus. Ik wil een kijkgat maken in de voorkant van het vizier en daar een inzetraampje inzetten met klittenband. Bij regen of een te vies vizier haal ik het raampje weg en heb ik dus weer vrij zicht. Voorlopig is mijn klittenband op. Deze week dus weer eens naar de Action in Tiel.

2 opmerkingen:

Mick zei

Hoi Paul,
Duitse bedrijven ken ik ook als erg netjes in 't beantwoorden. Ook als ze je ergens niet (meer) aan kunnen helpen.
Ik heb in de electronicazaak (hier) voor 'n paar centen 'n onderdeeltje gekocht dat van 12v. 9v. maakt. Dus dat zal voor jouw 5v. ook wel te koop zijn!
Mvg Mick

simply red zei

Als ik de raad van Hans van Vugt opgevolgd had zat ik nu misschien met een doorgebrande lamp. Het is voor hem een kleine moeite om door te geven wat ik nodig heb om mijn 6 V accu aan te sluiten op (zijn) supernova. Dit was mijn vraag: Ik zou wel mijn reserve 6V accu op de rechterwielkast willen vastzetten en vandaar de Li-ion-accu laden via een kabel naar de airstream. Volgens de gebruiksaanwijzing zou dit moeten kunnen. Klopt dat en heb jij zo'n kabel ?
Antwoord van Vugt:
Natuurlijk kun je hem met je accu laden.
Antwoord supernova:
Thank you for your kind E-mail J.

If you would like to use an additional extern battery you can use any 5 volt battery with USB- connection

If you have further questions we will be glad to help you.

Zo hoort het.