vrijdag 14 januari 2011

Ga Fietsen !



...ofwel: GoCycle. Een vreemd bandje, weegt niks (325 gram) en toch 50 breed. Hele soepele dunne wangen die de torsiekrachten tijdens scherpe bochten van m'n Strada moeten opvangen. Als dat maar goed gaat. Wel als hele snelle band getest door Wim Schermer. Er hang een mysterieus luchtje rond deze band. Welk fietsenmerk gaat nu z'n eigen band ontwikkelen? Ooit gehoord van een Gazelle- of Batavusband? Een gewone fietsenhandelaar weet niet waar je het over hebt als je de band noemt en zelfs de GoCycle dealers (Tromm in Amsterdam/ Bikeshop Amersfoort) begrijpen je vraag niet in één keer. Maar na veel moeite is de band besteld en geleverd in Amersfoort. Dan nog wat raars: de maximale druk is volgens de opdruk op de band 4 bar... maar kijk je op de GoCycle-site dan mag je de band niet harder oppompen dan 5,5 bar. Ik hou het maar even op 5 bar. Ymte kan hem wel en toch weer niet leveren, en hij wordt gemaakt door Vredestein. Morgen maar 'ns kijken of dit dé Strada voorband is!

3 opmerkingen:

Peter Kindt zei

Ik heb wat proefrondjes in Assen gereden op een Greenmachine met GoCycles. Kan er niets zinnigs over zeggen, anders dan dat ze er indrukwekkend uitzien :-)

Ben benieuwd naar je ervaringen!

Wim Schermer zei

Hi Paul,
Ik kan je verzekeren dat je enthousiast zult zijn over de band. De band is overigens makkelijk te bestellen bij GoCycle.com. Ze worden je kosteloos direct toegestuurd. Weet je waarom GoCycle zelf een heel lichtlopende band laat ontwikkelen? Omdat anders de afstand die een GoCycle op één acculading kan afleggen wel heel kort wordt.
De banden hebben zich tijdens mijn 2300 km door Ierland meer dan bewezen en zijn vrij goed lekbestendig. Ik kreeg pas na 5000 km mijn eerste lekke band.
Je gaat er 2 km/u sneller mee rijden, zeker als je brede velgen hebt!
Groeten,
Wim

simply red zei

Hoi Wim,

Je bent helderziend. Waarom merk je nog wel.

Groeten,


Paul.