vrijdag 4 februari 2011

Carbon Quest en Furious Fred

Veer Beusichem met dubbel en trippel



De nieuwe Carbon Quest van Herman:







Herman krijgt vandaag zijn nieuwe quest. Omdat ik tot 1 uur moet werken besluit ik om hem tegemoet te rijden. Om 11 uur krijg ik al een sms dat Herman vertrokken is uit Dronten. Pal tegen de zuidwestenwind zal hij de polder moeten doorkruisen. En wind was er vandaag..windkracht 6 en hoger met fikse windstoten. Om 1 uur zit ik eindelijk in mijn fietsje en rijd ik op mijn gemak boven de 35 . Als ik Wijk bij Duurstede voorbij ben krijg ik een sms van Herman: Maarn. Een kwartier later ontmoeten we elkaar in Doorn. We besluiten een bakkie te drinken in het Veerhuis bij de pont van Beusichem. Tegen de wind in gaat natuurlijk lastiger maar het valt me op hoe goed mijn scherm blijft zitten. Geen zuchtje wind in mijn gezicht en ik kan nog steeds boven de 30 blijven rijden. Volgens mij is Furious Fred hier mede debet aan. Gisteren heb ik hier mijn eerste ritje mee gereden maar toen zat er amper 5 bar lucht in. De maximale druk is 3,7 bar maar dan rijd je op een drilpudding. Op 5 bar trouwens ook nog, tijdens het fietsen voel je de staart waggelen. Zo'n brede band rijdt het mooist als hij redelijk hard is opgepompt. De band is oersterk, 127 draden per inch en superlicht: 435 gram. Geschikt voor tubeless en alleen in deze 57 versie voorzien van een raceguard antilekstrook. Ik heb al eens met de 50 versie gereden deze zomer en toen moest ik ook naar 2 bar hoger dan de max druk om hem lekker te laten rollen. Ook nu doe ik dat: bijna 6 bar. Maar dan rolt hij voortreffelijk. Ik ben erg benieuwd hoe deze band zich verhoudt tot andere 55+ banden zoals Geax en de Supermoto wat betreft rolweerstand.
De koffie werd een Affigem dubbel en tripel in Beusichem. De wind bulderde om het cafe. Om 4 uur vertrokken voor de laatste 10 kilometer en rond half 5 was ik weer thuis. De nieuwe carbon quest ziet er super mooi uit. Wit met een rode streep en er komt nog een blokjesstrook onder. Een tikkie jaloers ben ik toch wel..

1 opmerking:

marcel beekmans zei

ziet er idd goed uit ja!, en manneke de ridder is al zo snel... en dan ook nog een witte Carbon Q....